2014(e)ko abenduaren 3(a), asteazkena

Hobetu edo kaltetu?

Blog honetan ikusi egin fugun bezala, aplikazio asko daude tabletetan erabiltzeko, umeen zenbait gaitasun eta esparru hobetzeko. Baina tableten erabilpena hobetu edo kaltetu egiten du komunikazioaren garapena?

Jorge García Caballerok galdera bat ematen digu, jakiteko hobetzen edo kaltetzen duten: Umeak komunikatzaile bat erabiltzen badu ez du inoiz hitz egingo? Galdera honek bi erantzun ditu: BAI eta EZ.

BAI kaltetu egiten du:
Tabletak txarto erabiltzen baditugu, ez bagara formatzen, metodologia ez badugu aplikatzen etab. kalte daiteke, ez bakarrik hitz egiterako orduan, baizik eta beste esparru edo arlo batzuetan (arauetan, harremanetan ...). 
Jakin behar dugu tabletak ez direla jostailu hutsak, eta beraz ezin dugu bakarrik erabili entretenimendu bezala erabili beti.
Behar-beharrezkoa dugu erabiliko ditugun aplikazioak edo programak oso ondo ezagutzea eta interbenzio olan bat integartzea, plan honek familia, hezitzaileak eta profezionalak inplikatu behar ditu.


EZ du kalterik egiten, baizik eta BAI hobetzen du:

Tabletak laguntzen dute kanpoko mundua hobeto ulertzen irudi eta soinuen bidez. Posibilitatea ematen dute hobeto adierazteko eta gure mundua ulertzeko.
Tabletak ez dute soilik, komunikazio arloan erabiltzen baizik eta bisitzajko beste esparruetara ere erameten da (arauak, harremanak, ordutegiak ..)
Erabiltzen diren programak moldatu eta egokitu behar dira umearen beharretara eta gaitasunetara, horrela izanda ez da fase batean estankatuta geratuko baizik eta pixkanaka-pixkanaka fase berri batera pasatuko dela.


Laburbilduz, gauza guztiak bezala, erabilpen on batekin, umearen gaitasunak eta konkretuki komunikazio gaitasuna hobetuko du, baina erabilpena desegokia izan ostean kaltetu egingo du.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina