Astekaria


______________________________________________________________________201410/20
   
 Gaur izan dugu gure IKTko lehen klase praktikoa!!! Lehen gerturatze honetan gauza asko ikusi egin ditugu. Gaurko klasean bi parte egon dira: praktikoa eta teorikoa.

  • Web 2.0: ikusi egin dugun moduan azken urteetan pasatu egin dugu informazioa bilatzetik eta irakurtzetik, parte-hartzera, elkartrukatzera. Web kolaboratzaile, dinamiko eta semantiko bat sortu egin da. Guzti horregatik internet espazio sozial bat bihurtu da. Laburbilduz, internet erabiltzeko modu garatu bat da, zeinetan erabiltzaileak ekarpenak egiten du, espazio sozial bat sortzen.


  • Ordenagailuek bi osagarri dute. Alde batetik, sofware (osagarri logikoa) eta bestetik, hadware, hau da, ikusten diren elementuak (osagarri fisikoa). Ordenagailuan beste zenbait gauza aurki ditzakegu: programak (Open Office, Word Office), fitxategiak (bideo formatuak, soinu formatuak, testu dokumentuak).Azkenik aipatu behar dugu bi memoria mota daudela:  RAM memoria aplikazioak zabaltzeko eta horietan lan egiteko eta ROMmemoria gauzak gordetzeko.
Arestia aipatutakoa parte teorikoaren laburpen txiki bat izan da. 

Alde praktikoari begira, zenbait gauza ezberdin ikasi egin dugu. Gmail duen aplikazio batzuk ikusi egin ditugu. posta elektronikoari begira aztertutako gauzak oso baliagarriak iruditu zaizkit, batez ere korreoak era azkarragoan nola aurkitu eta jasotako emailak nola etiketatu. Aplikazioei begira, garrantzitsuena eta berriena blogak izan dira. Blogak web site orriak dira, zeinetan edonork argitaratu dezake edozein gauza. Informazioa gordetzeko, elkartrukatzeko, proiektuak garatzeko ... Google Drive aplikazioa ikusi egin dugu ere, jadanik erabili izan dut. Aplikazio honek eskeintzen digu: dokumentuen autogordeketa, taldekideekin lanak egin ...
Blogetara bueltatuz, gaurko klasean blog bat ireki dugu hezkuntza eta IKTak erlazionaturiko gai zehatz batekin. Gaiaren aukeraketa zaila iruditu zait, lauzpabost ideia neukan buruan. Azkenean nire blogaren izenburua Autismoa eta TIKak dira, gai hau aukeratu izan dut informazio ugari aurkitu dudalako eta behabada etorkizunerako baliagarria izan daitekeelako. Oraindik ez dut blogarena oso ondo kontrolatzen baina suposatzen dut gero eta gehiago kontrolako dudala. Beraz, orduak eman beharko ditut nire bloga aurrera ateratzeko.


________________________________________________________________________2014/10/27


TESTUA: Web 2.0
    Lehen egunean azaldu den bezala aldaketa jauzi bat egon da webgunean.
Pasatu gara ekarpenak egitera, parte-hartzera, elkartrukatzera, espazio erreal bat da espazio soziala delako.


Gaur egun Interneten inguruan 2.0 kontzeptua ezarri da. Baina kontzeptu hori gizarteko hainbat alorretan zabaldu egin da: bizitza 2.0, politika 2.0, hezkuntza 2.0, euskara 2.0 etab.
Pasatu egin gara WEB 1.0 tik ( non bakarrik kontsumitzaileak dira) WEB 2.0-ra. Bigarren honetan erabiltzaileak parte-hartzaileak dira egiten dituzten ekarpenen bidez, parte aktiboak gara eta interneten kolaboratzaile bihur gaitezke. Espazio sozial bat eraiki egin da.
Bi aldaketa mota daude txikia eta handia. Aldaketa txikia bada 2.1 izango da: eta aldaketa handiek 3.0 bertsioa eragin dezakete.
2.0 iraultza teknologikok bat suposatu du, aldaketa jauzi bat izan da. Gizartea aldatu egin denez beste guztia aldatu behar dugu.
Teknologia bizitzako edozein eremutan aplikatzen da eta hau ez da kasualitatea, kausalitatea baino. Zeren eta, teknologia bizitzako edozein eremuan erabiltzen dugulako, eta horrek eragiten ari da aldaketa bat gure bizitzan. Gero eta aldaketa gehiago daude, aldaketa hauek geldiezinak dira.teknologia ondo erabiltzen badugu oso lagungarria izango da bizitzarako.

Euskara 2.0 Bizitzako beste esparruak bezala euskarak ere, teknologiaren laguntza behar du. Eta teknologia horiek euskaratu egin behar ditugu euskara gero eta gehiago zabaltzeko. Euskara zabaldu ahal izateko testuak egin, irakurri etab. behar ditugu. Euskara globalizatu behar dugu, munduan zehar zabaltzeko, hori da euskararen erronka teknologikoa
Testuaren ideia nagusia: gaur egun guztia da 2.0.

Gaitasun digitala: 
Ze gaitasun izan behar dituzte ikasleek eskolarizazioa bukatzerakoan?
- Atonomoa izatea, bizitzaren hainbat arlotan.
- Oinarrizko ezagutza eta kontzeptuak.
- IKT-n inguruan: world (testuak egiteko kapaza izatea), power point etab.
- Irudimen lantzea.
- Ingurumena ezagutzea.

Zer da gaitasun digitala? zentzuz erabili eta modu egokian: errespetua, parte-hartzea, ekarpenak egin.

Bideoa (La competencia digital):
Gaitasun digitalei bururz hitz egiten du. Zeintzuk dira azpielementuak azaltzen ditu:
- Aktiboa izatea, hau da, ekarpenak egitea.

- Alfabetitacion multimedia: competencia digital en el siglo XXI. dimension competencia comunicativa, social ...
- Alfabetizacion digital: punto ebolutibo que recoge todas las alfabetizaciones.
- interactuar con la informacion y la cultura
-Ya no somos simple consumiodres sino que producimos contenido y ponemos cosas.
-habilidad: juicio. Nescesitamos el jucio, para saber si la informacion es real o no,
-Jolasa: esperimentatzeko gaitasuna.
-expresion creativa
-Mundu digital batean bizi gara.
-Zeharkakoa izan behar da. (transversal)
-Lenguaiak eta pentsamendu kritikoa agertzen da (intervien).
- Interpretazioa egon behar da.
- Online espazio interaktiboak.
-Arauak onartu eta errezpetatu behar ditugu.
-Modu berriak ikasteko, prozesua bera ikasten dugu.
-Etorkizunerako hiritarrak, interneten hiritirrak (hiritar digitalak) daude ere espazio sozial bat delako.
ikasteko gaitasun berriak.



Konpetentzia digitala : informaziorako eta komunikaziorako alfabetizazio digitala.
Konpetentzia edo gaitasunaren elementuak:ezagutza, trebezia eta jarrera
Gaur egunean gaitasun edo konpetentzia digitala oinarrizkoa da.
·         Europako kontseilua.
·         Espainiako LOE: komunikazio eta hezkuntza arloan aurkitzen dugu. Legeak gaitasun digitala hartzen du.
·         EHU: EAE-ko 3.eremuko bigarren blokean aurki dezakegu. Hurrengokoak agertzen dira:
FALTA
IKT-ak hezkuntzan aplikatzeko, helburua da hezkuntza prozesua hobetzea.
· Ez dugu irudiak infantilizatu behar. En el tercer puntito.
· Biak bereiztu eta baloratu behar dira.
· Hizkuntzaren garapenerako erabiltzea.

Alfabetizizazio digitala: oinarrizko gaitasunak lortzean gizartean erabiltzeko.
*Kopentzentzia digitala lortzeko alfabetizizazio digitala behar dugu.  
Gaitasun digitala ez da bakarrik ordenagailuak erabiltzea, informazioa bilatzea, hainbat eta hainbat aplikazio erabiltzea, horrez gain erabilera kritikoa eta etikoa erabili behar da. Espazio sozial denez espazio horretan parte hartzeko gaitasunak eduki behar ditugu.
Zertan datza konpetetzenia digitakla? Lau pasu.
·         Gaitasun instrumentala: aplikazioak eta aparatuak erabiltzea.
·         Informazioaren erabilera: bilatzea, aztertzea, aukeratzea eta ekoiztea.
·         Komunikazioa eta adierazpena: dimentsio sozialean sartzen gara. TTBBen bitartez komunikatzea eta adierazpen baliabide moduan erabiltzea.
·         Aurreko guztia modu egokian eta erantzukizunez erabiltzea. Netiketa (internet erabiltzeko eta parte-hartzeko gizatasun arauak), lizentziak (creative commons lizentzia bat da, non produzio bat publikatzean ematen duzu baimena beste erabiltzaile batzuk erabiltzeko, baldintza batekin, erabiltzen duena nondik hartu duen aipatu behar du), datu pribatuaren erabilerak, konfidentzialitatea.





Klaseko azken zatia proiektuarekin hasi gara. Taldeak egin ostean, martxan jarri gara. lehenengo eta behin sites bat sortu egin dugu, bertan proiektuaren faseak igotzeko. lehenengo fasea bukatu egin dugu, eskematxoa egin dugu popplet programa erabliz.



_____________________________________________________________2014/11/17

Gaurko klasean zenbait bideo ikusi egin ditugu talde berriak osatuz, eta gero gure proiektuko taldeetan jarri egin gara bideo horiek komentatzeko eta identitate digitalari buruzko galdera batzuk erantzuteko. Eta konturatu egin gara, askotan beharrezkoa ez den informazioa igotzen dugula internetara eta azkenean ezabatzerako orduan ezingo dugula betirako kendu, eta horrek gure identitea kaltetuko duela. Beraz, oso ondo pentsatu behar ditugu gauzak igo baino lehen.


Bestaldetik Delicious web gunean kontu bat irek egin dugu, eta bertan proiekturako baliagarriak izan daiteken linkak gorde egin ditugu eskuragarri izateko. Azkenean web honek lagunduko gaitu gordetako informazioa almazenatzen eta eskuragarri izaten edozein momentuan.


Gaurko klaseko asken atalean proiektuarekin jarraitu egin dugu, eta horretarako lana banandu egin dugu bi talde txikietan.
____________________________________________________________2014/11/24



Gaurko atala teorikoan IKTei buruz hitz egin dug, baina orain hezkuntzan zuzenduta.               
IKTak hezkuntzan txertatzen:
Etorkizunean IKTak izango dira lan egiteko, harremanetarako eta bizitzeko ezinbesteko tresna, beraz ezinbesteko irakaskuntza izan beha da:
Teknologien berrien eragina eskolan ere ageri agerian da:
-Ikasle eta irakasleen rolak aldatzen dute: teknologia bitartez ikasteko modu ezberdinak eta esanguratsuak, ikasleak aktiboagoak izateko aukera daukate. Beraz irakaslea ez da bakarra informazioa azaltzen duena, irakaslea elementu dinamizatzailea da. Ikaslea protagonismoa hartzen doa pixkanaka-pixkanaka. Irakasgaiak modu ezberdinetan ikas daitezke.
-gaitasun berriak landu behar dira. Parte- hartzeko eta modu sozial batean sarean egoteko, interneten modu sozial batean egon behar  gara, eta hori argi eduki behar dugu, internet espazio sozial bat da.
Harreman hauetan ekarpenak egiten ditugu, informazioa jasoz gain. Eta horrela identitate digitala eraikitzen dugu.
IKT hezkuntzan txertatzeko  irizpideak:  IKTak laguntzaileak izan behar dira.
-kontuan hartu behar da:
·         Lortzeko helburuak eta lantzeko edukiak .
·         Pentsatu behar dugu ia parte-hartzea eta taldearen  integrazioa bideratzen duten. Zein neurritan IKTak laguntzen duten ikaskuntzan.
·         Baliabidearen ezaugarriak (teknikoak, semantikoak…) ikaslearen edade eta ikasteko gaitasunerako egokiak diren ikusi behar dugu.  Adibidez, haur hezkuntza z dugu Word  erabiliko igual hobeto da lehen hezkuntzarako.
·         Galdetuko dugu: zer nahi dugu landu, zer nahi dugu egin errekurtso honekin, nola erailtzen da, zein da erabiltzeko edade egokia?
·         Erraza al da erabiltzeko? Funtzio bat baino gehiago bideratzen du? Baliabide batzuk funtzio bat baino gehiago bideratzen dute. 
Iktak curriculumean txertatzeko:
          Curriculumean txertatzeko:
  •  Curriculumeko elementu bat izango da: bai lantzeko elementua eta errekurtso moduan.
  • Aplikazio marko konstruktibistan (metodologiarekin koherentea).
  • Planteamendu multimediak: hizkuntza ezberdinak ditugu (soinua, irudia, testua)
  • Ikuspegi berritzailea, hau da, IKTek inposatzen duten behar izan bat alfabetizazioa da, eta bestetik aukera ematen beste arloetan ikasketak egiteko. Eta horrek suposatzen du metodologiaren aldaketa, honek berriztu egin behar dugu. Gaur egun ezin dugu duela 20 urteko metodologia erabili.


         Kontuan hartzeko:


  • Aprendizaiaren oinarria ez dira errekurtsoak baizik eta teknika eta estrategia didaktikoa. Liburuak informazio iturri bat da baina ez da bakarra izan behar da. Baliabide teknologikoak baldintzatzen dute prozesua eta emaitzak.
  • Irakaskuntza komunikazioan oinarritzen denez, edozein teknologia egokia izango da baldin eta prozesu honetan lagungarria den. 
  •   IKTak funtzio anitz eduki dezakete irakaskuntzan. Informazio bilketa, lanak egitea, komunikatzea..
  • Arrazoi asko topa daitezke IKTak integratzeko bereiztu ditzagun ba irizpide hezgarriak. Gustatzen zaie eta horrek laguntzen du euren prozesuan? Galdera hau kontuan izan behar dugu.


·         IKTak eta hezkuntzaren berrikuntza:


  • IKTak berez ez dute berrikuntza bultzatzen, euren integrazioa konplexua da. 
  •   Berrikuntza eta hausnarketa eta planifikazio prozesua eskatzen du. Kontuan hartu behar ditugu hainbat faktore. 
  •   IKTek ere berrikuntza prozesua bultzatzen dute baina ez dira bakarrak. 
  •   Beti ere formakuntzan berrikuntza ikuspegiak egon behar du, hobetzeko asmoz.


·         IKT eta berrikuntza didaktikoa: oreka errealista


  • Abiapuntua hezkuntza testuingurua izango da. 
  •   Lehenengo gure -----
  • Ideia printzipala: gure ardatza hezkuntza prozesua da eta IKTeen inplikazioa lagungarria izan behar da beti ere berrikuntza ikuspegia kontutan izanda.



Bideoa:  (ideiak)
1.     Teknologia edo metodologia:
ü  Teknologia berriak hobekuntzak ekar ditzake hezkuntza baina
ü  Teknologiak ez du ezer aldatzen, lehenago metodologia ez bada aldatu.  
2.     Education today and tomorrow:
ü  Vivimos en un mundo de informacion instantanea.
ü  Mundua aldatu egin da, hezitu behar dugu mundu honetarako.  Eta ez dakigu zer izango dugun etorkizunean beraz pixkana hezitu behar diegu mundu horretarako. Prestakuntza behar izan bat da.

BI BIDEOEN HAUSNARKETA:  arriskutsua da planteamendu berritzaile batekin ez badugu egiten, metodologia aldatzen badugu estimulu kantitate gehiago edukiko dugu. Metodologia ez badugu aldatzen alperrik izango dira teknologiak, eta are gehiago arriskutsuak.
Haur hezkuntza uste dut, neurriz erabili behar dela, modu arduratsu batean.

*ZER DA SYMBALOO: ESKRITORIO MODU BAT DA, ETA ERABILTZEN DITUGUN ETA ERABILI BEHAR DITUGU HERRAMIENTAK, LAN EGITEKO ET AIKASTEKO. ESKRITORIO HINEK ERRAZTEN DUN LANA.

Hemen bukatu egin da gaurko atal teorikoa. Bukatu ostean proiektuarekin martxan jarri gara.
Gaur proiektuan,egoera berdifinitu dugu eta material didaktikoaren atazarekin hasi gara. Horretaz aparte, saiautu gara taldeko sitesa apaintzen, ulergarriagoa izan dezan.





____________________________________________________________2014/12/01

Lehenengo saioan proiektuaren aurkezpena prestatu egin dugu, prezy programa erabili egin dugu, gauza berri batean aurkezteko, power pointa alde batera utziz. Talde batek Tow Toons progarama erabili du, oso interesgarria iruditu zait, ikusi dudan lehen aldia izan da.

Bigarren saioan aurkezpenak klase aurrean egin ditugu. 
Propiedad intelektual:
Copy right:egileen lan bat egiteagatik, argitaraturik ala ez legedia eskeintzen duen araua.
 Creative commons baimena:legislazio eta teknologia berriak erabiliz sormeneko lanak partekatzeko oztopo legalak murriztea duen helburu duen irabazteko gaberik erakundea da.

https://clinfor.wordpress.com/2011/06/13/zer-da-copyright%C2%BF/
Ikasi egin dugu nola egiten diren aipatutako baimenak (creative commons)
4 ikur daude --> creative commons

by.large_petit
Reconocimiento (Attribution)
nc-eu.large_petit
No Comercial (Non commercial)
nd.large_petit
Sin obras derivadas (No Derivate Works)
sa.large_petit
Compartir Igual (Share alike)

Aukeratzen dugun lizentziaren arabera bere itxiura ere aldatuko da.

Beste aldetik link bat egin dugu hezkuntza saileko informazio berria gure blogera heltzeko.

Ondoren ikasi egin dugu nola jarri erloju bat blogean eta egutegia, html kodea erabiliz.




iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina